UDGIVELSER

Rum for Undren udgiver ofte artikler og lignende i forskellige tidsskrifter. Nedenfor ses referencer til et udpluk af disse. 

Se også faglige indlæg på bloggen Tankestreger.

Bøger

  • Nabe-Nielsen, Louise & Lho Høiris (2017). Filosofi med børn – 10 øvelser. Rum for Undren (kun til kursister).
  • Nabe-Nielsen, Louise & Lho Høiris (2016). Kan man være venner med en løve? Vejledning. Rum for Undren.

Artikler og lign.

  • Nabe-Nielsen, Louise (2022). Modige børn. I: DpT, #1 marts 2022. Temanummer: Gys, gru og modige børn. I: Dansk Pædagogisk Tidsskrift (s. 51-62). Peer review.
  • Nabe-Nielsen, Louise (2021). Rummets fortællinger. I: Børn & Bøger. Magasinet om dannelse, medier og læring, nr. 6, 2021 (s. 24-25).

  • Nabe-Nielsen, Louise (2020). Fortællinger fra børns verden. I: KvaN 118: Fortælling og dannelse, dec. 2020, 40. årgang (s. 80-90).
  • Nabe-Nielsen, Louise (2020). Undren på skoleskemaet? I: Religionslæreren. Tidsskrift for religionsundervisning i Danmark, 1/2020 (s. 12-14). Religionslærerforeningen.
  • Nabe-Nielsen, Louise (2019). Når PLC vækker undren. I: Børn & Bøger. Magasinet om dannelse, medier og læring, nr. 8, 2019 (s. 16-17). Kommunernes Forening for Pædagogiske Læringscentre.
  • Nabe-Nielsen, Louise (2017). Målbar undren? Publiceret på bloggen Filosofi med børn på folkeskolen.dk, jan. 2017.
  • Nabe-Nielsen, Louise (2016). Kan man være venner med en løve? Filosofi med børn i børnehaven. I: ULF i Aarhus. Undervisnings- og læringsforløb 0-6 år (s. 56). Aarhus Kommune.
  • Nabe-Nielsen, Louise (2015). Sprogrummet – et digitalt undringsrum. I: It, medier & læring, 4/2015 (s. 38-41).
  • Nabe-Nielsen, Louise (2013). Filosofi med børn i skolen – et gensyn med skolens dannelsesopgave. I: Religionslæreren. Tidsskrift for religionslærere i Danmark, 5/2013 (s. 3-5). Religionslærerforeningen.
  • Nabe-Nielsen, Louise (2013). Børns dannelse – om filosofi med børn i almenpædagogikken. I: Århus Pædagoger, 4/2013 (s. 5-6).
  • Nabe-Nielsen, Louise (2013). Kan man blive uendelig gammel? Et projekt om filosofisk praksis og kreativitet. I: Århus Pædagoger, 1/2013 (s. 13).

Videopræsentation

Følg med på Rum for Undren’s egen YouTube kanal, hvor der med tiden vil komme flere film til.

Interview og omtale

  • Christensen, Line Møller (2019). Børn kan lære at forstå sig selv og verden med filosofi. I: Magasinet Godsbanen, jan. 2019 (s. 32-34). Fine Spind.
  • Ulrikkeholm, Bent (2012). Du skal undre dig. I: Jysk Børneforsorgs nyhedsblad, dec. 2012.

Bidrag til andre udgivelser

Louise har bidraget med filosofiske perspektiver og konkrete spørgsmål til følgende udgivelser:

  • Henriette Brun (2019). Worfor! Forunderlige fortællinger i et legende naturvidenskabeligt univers. Dafolo.
  • Naja Marie Aidt & Mette Marcussen (2019). Huller på hjernen. Gyldendal.
  • Hanne Kvist (2019). And i rummet. Gyldendal.
  • Mette Hegnhøj & Akin Duzakin (2019). Nina tør alt. Gyldendal.
  • Jesper Wung-Sun & Mikkel Straarup Møller (2019). Hullet i kloden. Gyldendal.
0
Du har 0 emner i kurven